Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by
Enacting a pedagogy of teacher education : values, relationships, and practices
Authors: ---
ISBN: 9780415418997 9780415419000 0415418992 041541900X Year: 2007 Publisher: Abingdon, Oxon ; New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Blackboard and the Bottom Line
Author:
ISBN: 0674015231 0674025385 0674030095 9780674030091 9780674025387 9780674015234 0674263642 Year: 2007 Publisher: Cambridge, MA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Ford Motor Company would not have survived the competition had it not been for an emphasis on results. We must view education the same way," the U.S. Secretary of Education declared in 2003. But is he right? In this provocative new book, Larry Cuban takes aim at the alluring cliché that schools should be more businesslike, and shows that in its long history in business-minded America, no one has shown that a business model can be successfully applied to education. In this straight-talking book, one of the most distinguished scholars in education charts the Gilded Age beginnings of the influential view that American schools should be organized to meet the needs of American businesses, and run according to principles of cost-efficiency, bottom-line thinking, and customer satisfaction. Not only are schools by their nature not businesslike, Cuban argues, but the attempt to run them along business lines leads to dangerous over-standardization--of tests, and of goals for our children. Why should we think that there is such a thing as one best school? Is "college for all" achievable--or even desirable? Even if it were possible, do we really want schools to operate as bootcamps for a workforce? Cuban suggests that the best business-inspired improvement for American education would be more consistent and sustained on-the-job worker training, tailored for the job to be done, and business leaders' encouragement--and adoption--of an ethic of civic engagement and public service.


Book
Overwin je faalangst.
Authors: ---
ISBN: 9789025954277 Year: 2007 Publisher: S.l. Uitgeverij Ten Have

Gender and education : an encyclopedia
Authors: --- ---
ISBN: 9780313333439 0313333432 9780313333446 0313333440 9780313333453 0313333459 Year: 2007 Publisher: Westport (Conn.) : Praeger Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek brede school : 0 - 12 jaar : brede scholen in Nederland
Authors: ---
ISBN: 9789077737224 Year: 2007 Publisher: Utrecht Utrecht Oberon Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe breng je één of meer brede scholen tot stand? Met welke partijen ga je om de tafel? Hoe ontwikkel je visie? Wat onderscheidt een brede school van een 'gewone' school? Hoe bepaal je het rendement van brede scholen? Hoe regel je beheer en exploitatie? Wat vraagt een brede school van personeel en organisatie? Wat komt er allemaal kijken bij de bouw van een multifunctionele accommodatie? Wat kost een brede school en hoe financier je dat? (Bron: covertekst)


Book
In plaats van schorsen : handboek herstelrecht in het Nederlandse onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789080855588 Year: 2007 Publisher: 's-Hertogenbosch KPC Groep Quirijn


Book
Leren over leren : praktische leerpsychologie voor het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789001702663 Year: 2007 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als leraar basisonderwijs houd je je straks dagelijks bezig met leren. Je wordt geconfronteerd met vragen als: Hoe leren leerlingen? Hoe kan ik leerlingen motiveren? Hoe leer ik eigenlijk zelf? Kunnen kinderen zelfstandig leren? Is de manier waarop ik lesgeef gunstig voor alle leerlingen?. Leren over leren beantwoordt deze vragen rond 'leren' en het 'leervermogen van kinderen' . &#13;Met de PaboWijzer-card bij het boek kun je heel gericht voor een tentamen leren dankzij de handige toetsen met feedback op website van PaboWijzer. &#13;&#13;Vanuit de onderwijspsychologie en de neurowetenschappen is inmiddels veel bekend over hoe mensen leren, wat de rol van ervaring daarbij is en wat het betekent om je leervermogen optimaal te ontwikkelen. Leren over leren maakt actuele kennis over 'leren' concreet en daardoor toegankelijk en toepasbaar voor jou als toekomstige leraar basisonderwijs. &#13;Leren over leren is de eerste studiemethode voor de Pabo die leerpsychologie zo expliciet en integraal behandelt. Het boek beschrijft het verschijnsel 'leren' op een manier die studenten aanspreekt: kernachtig, beeldend, prikkelend en met een vleugje humor. Vragen tussendoor en een groot aantal opdrachten en suggesties stimuleren een onderzoekende, open en kritische houding. &#13;&#13;Dit boek biedt niet alleen veel informatie over de actuele kennis van hoe mensen leren. Het helpt je ook bij het linken van deze informatie aan je eigen onderwijs- en leergedrag, het onderwijsgedrag van de mentor/coach en het leergedrag van leerlingen. Voor aanstaande leraren is het daarmee een introductie in de leerpsychologie waar ze in de praktijk veel baat bij zullen hebben. Voor leraren die al voor de klas staan is dit boek een uitstekende steun in de rug in de dynamische onderwijswereld van vandaag. &#13;&#13;Op de website van PaboWijzer krijg je met de PaboWijzer-card bij het boek gratis toegang tot: &#13;- Toetsvragen met feedback &#13;- Samenvattingen per hoofdstuk &#13;- Uitwerkingen van de vragen &#13;- Didactische suggesties &#13;- Extra lesideeën (voor docenten) &#13;- Downloads &#13;- Het e-book (digitale hoofdstukken)&#13;&#13; Dit boek biedt niet alleen veel informatie over de actuele kennis van hoe mensen leren. Het helpt studenten ook bij het relateren van deze informatie aan het eigen onderwijs- en leergedrag, het onderwijsgedrag van de mentor/coach en het leergedrag van leerlingen. Voor aanstaande leraren is het daarmee een introductie in de leerpsychologie waar ze in de praktijk veel baat bij zullen hebben. Voor leraren die al voor de klas staan is dit boek een uitstekende steun in de rug in de dynamische onderwijswereld van vandaag. De opzet van het boek en de online ondersteuning maken deze methode bij uitstek geschikt voor zelfstudie en voor zelf uitproberen.


Book
Verhalend ontwerpen : een draaiboek : 1. In praktijk : 2. Aan de tekentafel
Authors: --- ---
ISBN: 9789001800437 9001800432 Year: 2007 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verhalend ontwerpen is de naam van een unieke onderwijsvorm die in Nederland steeds meer bekendheid krijgt. De uitgave Verhalend ontwerpen laat de (aanstaande) leerkracht op boeiende wijze kennismaken met deze eigentijdse benadering. De uitgave staat boordevol met verhalen uit de onderwijspraktijk. Een inspirerende bron van informatie voor elke (aanstaande) leerkracht, met talloze waardevolle ideeën en direct uitvoerbare tips voor de dagelijkse onderwijspraktijk. Compleet met een handige doe-het-zelfcursus waar de docent leert zelf verhaallijnen te ontwerpen. Een aantrekkelijke kans voor de leerkracht om het onderwijs een persoonlijke invulling te geven. Voor geïnteresseerden besteedt de uitgave veel aandacht aan het gebruik van ICT in een verhalend ontwerp.Kern van deze creatieve benadering is dat de leerkracht het onderwijs als een verhaal kan aanbieden: de leeractiviteiten worden geplaatst in een verhaallijn. Dat biedt de kinderen een duidelijk kader waarbinnen zij de leeractiviteiten als zinvol ervaren. Deze benadering is in Schotland ontstaan onder de naam the storyline approach to education.Verhalend ontwerpen bestaat uit twee delen: In Praktijk en Aan de tekentafel. In de herziene derde druk is de theoretische onderbouwing grondiger en diepgaander. Het geheel wordt nog aantrekkelijker gemaakt door de toevoeging van nieuwe, enthousiaste onderwijsverhalen (onder meer over techniekonderwijs en natuuroriëntatie) die ongetwijfeld een aanstekelijk effect op de lezer zullen hebben


Book
Leerlingenzorg in het basisonderwijs : leerkracht worden in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789075142785 Year: 2007 Publisher: Heeswijk-Dinther Esstede

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft de visie van handelingsgerichte leerlingenzorg die meer uitgaat van de kansen van de leerlingen en de nadruk legt op ontwikkelingsmogelijkheden. In de hoofdstukken 1 tot en met 6 zijn enkele tientallen opdrachten opgenomen die gericht zijn op het verwerven van inzicht in handelingsgerichte leerlingenzorg. De primaire doelgroep is de gevorderde pabostudent.


Book
Van visie naar vorm : samen een brede school maken
Author:
ISBN: 9789066658752 Year: 2007 Publisher: Amsterdam SWP

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by